Nebudu rozebírat to, že Vodafone má v oblibě zvířátka (viz. psosobi), a že jsou zmíněné ovečky pravděpodobně okopírovány z filmu Wallace & Gromit. Budu se zabývat spíš možným jiným mediálním dopadem reklamy.
Zřejmě víte jak dopadly volby ve Švýcarsku. Kampaň nacionalistické SVP probíhala také ve stylu oveček. Bílé ovečky odkopávaly černé (přistěhovalce) přes hranice. Že by Vodafone tajně sympatizoval s Blocherovou stranou? Není černá ovečka tajný rasisitický motiv??
To určitě ne, Vodafone chtěl možná trochu neobratně ukázat, že je multi-kulti. Některá média, by ovšem mohla na tajný rasistický podtext s úsměvem poukázat. Stejně jako tomu bylo v případě košile Mirka Topolánka, na které bylo číslo 81. Mnoho médií hned přišlo s tím, že Topolánek propaguje nacismus (8.písmeno v abecedě je H, 1. A, což dohromady dá iniciály Adolfa Hitlera). Buď je to tedy opravdu závažné a já si to neuvědomuju anebo už opravdu není o čem psát. To bychom museli stejně poukazovat na všechny sportovce, kteří nosí dresy s čísly 18,81 nebo snad 88 a význam těchto čísel si zpravidla vůbec neuvědomují.
To si spíše Vodafone dělá legraci ze svých vlastních klientů a označuje je za tupé stádo. A těm z ostatních sítí ukazuje dokonce veselé ovečky.