Reklama
 
Blog | Jan Géryk

TV Boom aneb nové digitální kanály

Malá televize v pokoji je dar. Alespoň se nemusím s rodiči přít o lupátko a můžu se dívat na to, co mě zajímá. Sice není využívaná nějak hojně, ale základní televizní přehled mám. A jelikož je napojená i na settop box, zkusil jsem zabrousit i do jiných programů, než do 4 základních zavedených. A jak je vidno již delší dobu, rok 2009 bude rokem nových digitálních kanálů.

Projíždějíc jednotlivé kanály při hledání příjemného oddechu ve večerních hodinách jsem už pár měsíců narážel na upoutávky TV Barrandov. Ta neváhala vsadit ani na pompézní spot, kde postupně na obrazovce běžely nejvýznamnější letopočty českých dějin, zakončené samořejmě datem 11.1.2009, kdy začal tento program vysílat. Barrandovští prohlašovali, že si budou chtít pro sebe ukrást hlavně cílovou skupinu diváků nad 30 let. Také slibovali kopec srandy a známé tváře jako Mládka aspol., excentrického Jana Saudka či Zuzanu "zazenitem" Bubílkovou. Říkal jsem si, že to bude něco jako NOVA před Rumunama. Po nahlédnutí do programu vysílání zatím ovšem žádná sláva, většinu času rutinně vyplňují telenovely či béčkové krimiseriály. Uvidíme, zda se dočkáme slibu vedení Tv Barrandov, že postupně podíl vlastní produkce dosáhne 40%.

Doufám ovšem, že ze zbytku zmíněné vlastní produkce nebudu tak zklamán jako z pokusu o sitcom jménem Profesionálové. Byl jsem nalákán k obrazovce s tím, že po dlouhé době mrknu na Bodieho a Doyla…a hle! Barrandovští se vytasili s trapnými, otřepanými klišé o české policii, korunovanými absoultně nevtipnými dialogy. Snad reputaci televize vylepší Bubílková, která slíbila, že už nebude laskavá či snad Mládkovci s dalším sitcomem Cyranův ostrov. Plus ale dávám programu za vtipné vyjádení, že ve zprávách "opravdu nechtějí být první".

Další relativně novou stanicí je zpravodajská Z1. Ta sice zatím není schopna zcela konkurovat ČT 24, která má nesrovnatelně lepší základ a po finanční stránce je na tom taky lépe. Nicméně je nutné uznat, že Z1 nijak nezaostává a nabízí kvalitní zpravodajský servis a publicistiku. V hlavním vysílacím čase dokonce "čtyřiadvacítku" přehrává, neboť alespoň pro mě jako diváka je schůdnější zajímavý dokument, než zpravodajství z ekonomiky resp. z regionů. Jedinou výraznější vadou na kráse je grafická stránka televize. Kulisy (nebo jak se říká tomu vzadu za moderátorem) vypadají jako před dvaceti lety. V některých případech se musíme spokojit pouze s neutrální černou.

Reklama

Další větvení hlásí i naše dvě největší komerční stanie. NOVA nedávno pro set-top boxy svůj "filmový" kanál NOVA Cinema, ke kterému snad nemám nic než kritiku, protože prozatím vysílá jen reprízy a její propagace směrem k přilákání diváka nebyla taky nic moc. Připravuje ale českou verzi známé MTV, takže se zvláště hudební fanoušci mohou těšit. I když to bude mít MTV zpočátku velmi těžké v konkurenci s Óčkem, které je v zaměření na uzší cílovou skupinu velice kvalitním soupeřem.

To PRIMA v budoucnu najede rovnou na dva nové kanály. První (s pracovním názvem Prima Klub) bude pravděpodobně zaměřen na ženské publikum, z čehož vyplývá, že vzroste počet pořadů plných různých rad a také lifestylových magazínů. Další (zatím vzdálenější) vize Primy bude útočit hlavně na seriálové fanoušky. Můžeme tak usoudit z toho, že Prima nedávno koupila licence na populární seriály jako How I met your mother nebo The Big bang theory. Dá se očekávat, že je umístí právě na tento kanál.

Tak teda letos uvidíme, zda nové programy diváky přilákají, nebo zda ti zůstanou věrni zaběhnutým kanálům. Určitě by ale byla škoda, kdyby jejich vysílání skončilo neúspěchem.