Když o tom tak přemýšlím, jak vlastně mohou mít Vánoce sponzora? Vánoce – největší svátek v roce, který už dávno není jen svátkem křesťanským, ale pokrývá snad všechna odvětví přece nemůže mít sponzora.
A i kdyby svůj slogan Home Credit myslel jakkoliv dobře, nemůžu s ním souhlasit a pokládám jej za špatný. Ono sponzorství Vánoc hlavně posiluje mínění o tom, že ve Vánoce jde hlavně o prachy (ono to možná tak někdy i vypadá). Jak říkal jeden můj kamarád: "Nejdepresivnější den v roce je 24. leden, protože začínají měsíční splátky po Vánocích." A to nemluvě o tom, že právě splátky společnosti Home Credit se s trochou nadsázky dají označit za poněkud lichvářské.
Tak pravila wikipedia: Sponzoring je podpora převážně neziskové akce, osoby nebo organizace formou finančního nebo materiálního daru. Sponzor je někdy považován za synonymum mecenáše, na rozdíl od něho ale klade sponzorství v současnosti velký důraz na marketingový přínos pro sponzora, především pokud jde o jeho zviditelnění.
Z definice sponzorství by se teoreticky daly Vánoce označit za "akci". To ale vůbec není pravda. Vánoce jsou přece svátek, ne žádná akce….A jak by řekl Mastercard…"jsou k nezaplacení. Ještě, že se Home Credit neuvedl jako "tradiční mecenáš Vánoc". Je mi trochu líto, že Vánoce v poslední době nejsou už jen svátky klidu a míru, ale synonymum pro slevy, akce a výhodné úvěry.
Na závěr perlička: Společnost Home Credit začala jako první na českém trhu nabízet spotřebitelský úvěr k financování veterinární péče…….To se pak člověk diví, co všechno už není na splátky.