Reklama
 
Blog | Jan Géryk

Tradiční sponzor Vánoc :-(

Vánoce se blíží, tak jeden vánoční článek. Tento rok jsem si jí nevšiml, ale několik předcházejících let mi nepatrně zvedala mandle. Je to reklama na společnost Home Credit. Sousloví, které by se možná dalo označit za oxymoron, a které je podstatou mé drobné rozčilenosti je "tradiční sponzor Vánoc".

Když o tom tak přemýšlím, jak vlastně mohou mít Vánoce sponzora? Vánoce – největší svátek v roce, který už dávno není jen svátkem křesťanským, ale pokrývá snad všechna odvětví přece nemůže mít sponzora.

A i kdyby svůj slogan Home Credit myslel jakkoliv dobře, nemůžu s ním souhlasit a pokládám jej za špatný. Ono sponzorství Vánoc hlavně posiluje mínění o tom, že ve Vánoce jde hlavně o prachy (ono to možná tak někdy i vypadá). Jak říkal jeden můj kamarád: "Nejdepresivnější den v roce je 24. leden, protože začínají měsíční splátky po Vánocích." A to nemluvě o tom, že právě splátky společnosti Home Credit se s trochou nadsázky dají označit za poněkud lichvářské.

Tak pravila wikipedia: Sponzoring je podpora převážně neziskové akce, osoby nebo organizace formou finančního nebo materiálního daru. Sponzor je někdy považován za synonymum mecenáše, na rozdíl od něho ale klade sponzorství v současnosti velký důraz na marketingový přínos pro sponzora, především pokud jde o jeho zviditelnění.

Reklama

Z definice sponzorství by se teoreticky daly Vánoce označit za "akci". To ale vůbec není pravda. Vánoce jsou přece svátek, ne žádná akce….A jak by řekl Mastercard…"jsou k nezaplacení. Ještě, že se Home Credit neuvedl jako "tradiční mecenáš Vánoc". Je mi trochu líto, že Vánoce v poslední době nejsou už jen svátky klidu a míru, ale synonymum pro slevy, akce a výhodné úvěry.

Na závěr perlička: Společnost Home Credit začala jako první na českém trhu nabízet spotřebitelský úvěr k financování veterinární péče…….To se pak člověk diví, co všechno už není na splátky.