Poprvé jsem si zmíněného "převlékání všiml u reklamy, kde ČSOB propagovala svou novou fintu jak nalákat zejména mladé klienty, kteří si jako pozadí na kreditku mohou dát fotografii. Dívka posedávající v baru radí svému příteli co a jak. Každý očekává normální reklamu, kde pár před svatbou projednává své problémy, ale po chvíli stop. Ona slečna nebyla doopravdová. "Nejsem jeho holka, jsem jeho kreditka.", prozradila své tajemství. A bylo jen otázkou času, s čím vyrukuje konkurence.
Komerční banka rozjela větší personifikační, která se skládala z rovnou několika reklam. Postavy v televizi se pro změnu vydávaly za konkrétní bankovní produkty např.: úvěr či hypotéku. Jistě jste viděli reklamu, kde vystupovala korpulentní blondýna jako bankovní poradce. Nebo tu kde muž ve středních letech trpěl v ledničce. Ne nebyl to tatínek, nýbrž úvěr, který rodina dala na chvilku zmrazit.
To Česká spořitelna vsadila na jinou kartu. Začala spolupracovat s fotbalovým brankářem Petrem Čechem, který se s vývojem reklamních spotů přesunul s fotbalového hřiště (učil tam mladé brankáře) do prostor svého bytu. Tam si pochvaluje hypotéku, kterou banka nabízí slovy, která zněla asi jako "Konečně si mohu dopřát bydlení jaké chci." No jakpak by ne Petře, když ti pan Abramovič nabízí tak astronomický plat.
Na tyto reklamy nezazněly žádné rozporuplné názory a patřily mezi ty, které neosloví do hloubky, ale nevadí (ano i v reklamní branži existuje termín střední proud známý z pop music). Uvidíme tedy jak diváci ohodnotí spot dua Raiffeisen bank a E- banky, kde dav lidí ve veselých kostýmech prohlašuje, že "nejlepší je neplatit vůbec." Kéž by se tomu dalo uvěřit.